Koorgeschiedenis

Muziekliefhebber Dieudonné Feys richtte het Arenbergkoor op begin 1950. Toen was de officiële benaming “Koor van het Doorluchtige Huis der Prinsen en Hertogen van Arenberg”. Sinds 1986 wordt de kortere naam “Arenbergkoor” gebruikt. Het koor groeide uit tot een groep van meer dan 70 geschoolde zangliefhebbers, steeds onder leiding van zeer bekwame dirigenten.

Het Arenbergkoor concerteert regelmatig, met producties in eigen beheer of in samenwerking met andere (professionele) organisatoren. Die concerten gaan door in Leuven-Heverlee, maar ook in andere Belgische steden en in het buitenland. Het Arenbergkoor bracht al koorwerken van onder andere Mozart, Nees, Bruckner, Mendelssohn, Verdi, Rutter, Bach, Vivaldi, Stravinsky, Bernstein en Fauré. Een rijk en gevarieerd repertoire dus.

2015 was een feestjaar: het 65-jarig bestaan van het Arenbergkoor werd gevierd met 3 uitvoeringen (Leuven, Brugge en Koksijde) van de Messiah van Händel, in een zelden uitgevoerd arrangement van Mozart.

Het koor kan ook geboekt worden om speciale gelegenheden op te luisteren. Bekijk daarvoor ons aanbod of neem contact op.